::COMAPNY_LOGO::  System Logo
 
 
Borang Permohonan Reset Kata Laluan & Pengaktifan Akaun Emel
Nota :
  1. No. telefon akan digunakan untuk menyalurkan katalaluan sementara kepada pengguna. *Ianya akan digunakan untuk memaklumkan kepada pengguna untuk setiap pertukaran/reset katalaluan.
  2. Pastikan telefon sentiasa dapat dihubungi.
  3. Reset katalaluan akan melibatkan katalaluan aplikasi lain seperti akaun Internet, GEMS, CACTUS, SIFBAS, e-Prestasi dan aplikasi lain
    yang menggunakan ID pengguna dan katalaluan yang sama.
  4. Pengguna perlu mengaktifkan emel dengan menggunakan katalaluan sementara yang akan dihantar ke telefon bimbit pengguna.
  5. Sekiranya pengguna tidak mempunyai nombor telefon bimbit atau katalaluan gagal dihantar ke nombor telefon yang tidak sah atau salah,
    maka katalaluan akan disalurkan melalui ACIO yang telah dilantik di setiap jabatan.
  6. Pengguna adalah diwajibkan menukar katalaluan sementara tersebut selepas log masuk kali pertama
MAKLUMAT PENGGUNA (USER DETAILS)

Wajib diisi / Compulsory (*)
*Nama Penuh
Catatan: Seperti tertera di Kad Pengenalan
*No. Kad Pengenalan
Catatan: Contoh : 010101-13-3333
*Kementerian/Jabatan:
*ID Emel / ID LDAP
*No Telefon Bimbit Pemilik Akaun
Catatan: Nombor yang akan dihubungi untuk pengesahan oleh SAINS Contact Centre
Alamat Emel pegawai yang boleh dihubungi (jika ada)
Catatan: Untuk dihubungi jika ada/perlu
No. Telefon pegawai yang boleh dihubungi (jika ada)
*PDPA Consent Clause